onsdag den 26. juni 2013

Fattigmands orkide DIY

Jeg kan godt lide at lave sukkerblomster og da Mette skulle giftes lavede jeg en masse lime farvede blomster til deres bryllupskage. Der i blandt en fattigmands orkide efter en udstikker fra JEM.
En simpel men meget flot blomst som kan laves i mange forskellige farver. Her blev den lime grøn og på det ene billede jeg har, kan man desværre se dusten -det kunne man heldigvis ikke på kagen.
 

Jeg lavede prikker på den inderste med en fødevaretus for at bryde farven og så dustede jeg den bagerste. Det giver mest liv til blomsterne at duste en fx hvid med en "spring green"dust.
Wire klippes og bukkes. En lille klump grøn gumpaste fæstnes og så laver jeg en lille streg i den.
Udstik den inderste og balltool den let.
Jeg tørrer dem som regel i en lille malerbakke eller lign. Hullet er til wiren
Når den er tørret lidt sætter jeg wiren fast med lidt tyloselim og bukker kronbladene lidt ind om.
 
Her har jeg lavet den uden tråd/wire.
Tørret de yderste blade i en størrer malerbakke og limet de inderste på da de var tørre nok til at holde deres form. Her i hvid og limegrøn -parat til dust så snart limen er tør.
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, dine små blomster <3
    Sikken da et pillearbejde :-) Dygtig, ja det er du :-)

    SvarSlet
  2. Jeg nød det! Så vidunderlig at jeg helt sikkert kommer tilbage igen senere.

    balustre | energiglas test

    SvarSlet
  3. elsker orkideer sikke en smuk en af slagsen du har formået at lave :)
    KH Micha

    SvarSlet
  4. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...