søndag den 10. marts 2013

5 flade flødeboller..

Gentag efter mig: Fem Flade Flødeboller på et Fladt Flødebolle Fad..
Hjemmelavede flødeboller med hindbær skum og mørk chokolade
 med frysetørret hindbær stykker til pynt
 
 

Flødebolle skum:

80g flydende glukose
60g vand
150g sukker
korn fra en vanilje stang

Det koges i en tykbundet gryde til min 117grader (brug et sukker termometer) imens:

100g past hvider
2 spsk sukker

piskes stiv i røremaskinen.

Det kogende sukkervand hældes forsigtig og langsomt i æggehviden mens der piskes og kom 3 spsk hindbær ekstrakt ved.  Massen skal være godt stiv og kold, inden den kommes på sprøjtepose.

 

Jeg har brugt marcipan bunde. Skåret skiver af en rulle marcipan (xl -derfor blev de store og flade) og bagt dem i 3-4 min, og lagt en ½ stk pålægschokolade på for at de ikke skulle suge fugt fra flødebolle skummet.

Efterfølgende har jeg bagt flødebollerne 4 min ved 175grader -det gav en tør overflade og så kunne jeg overtrække flødebollerne med det samme :)

Hindbær flødeboller

God fornøjelse, når du selv går igang. De er det hele værd..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...