tirsdag den 30. oktober 2012

Twistet, til det urolige barn..

Motorikkonsulenten Kirsten som vi besøgte for 3 uger siden, anbefaldede at knægten fik noget mellem hænderne at arbejde lidt med, når han skulle høre efter i skolen og især når de skulle høre historie eller læse og vente på det blev deres tur, for så kunne uroen godt komme -og det kunne tage det værste uro uden at skabe for meget uro i klassen. 
Jeg tænkte straks på TWISTET.DK som jeg havde hørt om igennem en veninde.

Jeg fik kun bestilt 2 i første omgang, for hva er det nu liiige for noget?? og hvornår får han splittet den ad i atomer? gider han overhovedet lege med den? og hjælper den på drengens uro -som han er nødt til at skabe for at få gang i sin krop? suk suk suk..
Jeg håber det for drengens skyld. Håber at han får en indre ro og mere fred i kroppen -det behøver han indimellem og hvem gør dog ikke det? Så udover daglige tryk, lette klap på kroppen og sove-massage, så bestilte jeg de her 2 -der er noget mindre end jeg havde forestillet mig, men passer super godt i en barnehånd:

Tangle


Jeg er nødsaget til at bestille flere, for hele familien er VILDE med dem og det er en sejer i sig selv at få fat på een tangle at nusse med. Men de er mine når kl er 20 og alle 4 børn sover trygt i deres senge -SÅ er det min tur.



"En tangle er meget mere end bare et stykke legetøj, en tangle kan med stor gavn benyttes af alle, i alle aldre til koncentration, indlæring, terapi, genoptræning og meget mere" skriver twistet.dk

Ingen begyndelse og ingen ende -bare kontinuerlig bevægelse.

Dette indlæg er ikke sponceret.

3 kommentarer:

  1. De er super gode. Min søn er autist og bruger dem meget for at stresse af og koncentrere sig ;)

    SvarSlet
  2. Rigtig smart. Jeg har aldrig hørt om det før. Jeg er spændt på at høre om det hjælpe din dreng.

    SvarSlet
  3. Søren Jespersen28. maj 2013 kl. 14.47

    Har lige bestilt nogle Tangles. De havde nogle med lidt tekstur, så sådan en måtte jeg også prøve. Glæder mig til at se om jeg kan få lidt ro på min ADHD her op til de sidste eksamener. Fik sørme 10% i rabat på dem på http://mingle.dk/tangle/ - jubii :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...