torsdag den 11. oktober 2012

Drueagurke relish




Bedste burger, ever!

Drueagurke relish

uhmm, relish

Den oprindelige opskrift findes HER hos Klidmoster

OPSKRIFT: som jeg lavede den..

900g drueagurker (skal prikkes med en kødnål og lægges i saltlage min 24 timer før brug.
                             1 dl salt til 3 dl vand -til agurkerne er dækkede)
500g peberfrugter, gule og røde
300g løg
1 fed hvidløg (alle grøntsager hakkes fint/ skæres i små tern, drueagurker, peberfrugt, løg og hvidløg)
3 dl eddike
3 dl sukker (Eddike og sukker koges op inden grøntsager koger med -ca 45 min)
2 spsk sennep (fuldkornssennep kunne jeg ikke finde) koges med de sidste min, og det tages af varmen.

Kom hele herligheden på skoldede glas og luk godt til.


Jeg faldt for klidmoster's hakkere og måtte selv bestille dem.
De giver super fine og små firkanter :)

Her de de tættere på..
Købt HER hos kitchenone.dk hvor jeg også købte en macaron måtte.

Iøvrigt er det også der hvor min giveaway kommer fra, så kig ind og tilmeld dig HER hvis du vil vinde en decopen fra Lékué til en værdi af 160kr :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...