lørdag den 24. marts 2012

FC Barcelona logo, sådan laver jeg det

Jeg er flere gange blevet opfordret til at lave en how-to på FCB logo'et og nu var der lige en anledning. Jeg ved ikke om du vil kunne bruge den, men jeg håber du får et indblik i hvordan jeg tænker og gør:


Rul Gult fondant ud og dust godt (det kan sagtens komme af senere)
Læg din skabelon over (printet ud fra nettet) og rids op med et værktøj eller en nål
Skær ud og rids det lille gule flag ud også (det med røde striber).
Husk at udstikke en rund til bolden (den forneden i det blå-røde)
Jeg syntes det er nemt nok at se når man skal skære. Se billedet.

Rul blå (navy) fondant ud, rids og skær ud. Farv lilla-agtig (claret) og skær strimler ud. Lim det sammen.
Skær det hvide flag ud. Udrul rødt fondant, rids både kors og striber, og skær det ud, for at lime det sammen.
Mal den gule runde op med en sort fødevare tus.
Rul sort fondant ud og udstik F C B og rul resten til en lang tynd pølse som du sætter rundt om de to flag-dele (øverst og nederst) og hele vejen uden om også. Jeg limer med tyloselim.


FCB LOGO på kage

5 kommentarer:

  1. Det er altså vildt med de kager du laver..flot flot arbejde.
    Min søn Isak fylder 6 og skal fejres næste weekend. Han er vild med Ninjago og jeg har set de kager du har lavet, men ved ikke om jeg selv kan finde ud af at lave noget lignende...tænker på om ikke man mon kan lave små fondant ninjago figurer til at pynte ovenpå kagen med? (har du prøvet det? Så de fine Barbapapa figurer du lavede til Mettes datter)
    KH Mia

    SvarSlet
  2. ja, hvor svært kan det være ;-) God vejledning

    SvarSlet
  3. Hej Mia, ja det kan man sagtens lave. Min søn skal have drengene hjem fra klassen, mandag og der har jeg lavet små lego-mænd til cupcakes.

    Ja Anne, når først man lige kan se fidusen -så ER det ikke svært :)

    SvarSlet
  4. Dejligt Lene - tak for en skøn How to - skal selv igang med et FCB logo så det er jo altid rart med lidt fif. Ang den gule farve - hvilken gul bruger du ? (Melon, Primrose, Egg Yellow eller ?? )

    Tak for en super side og nogle skønne kager du laver :o)
    // Anita

    SvarSlet
  5. Hej Anita, dejligt du kan bruge den :)
    Jeg bruger egg yellow. Hilsen Lene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...