onsdag den 22. februar 2012

Nem chokoladekage

Nem chokoladekage:
4 æg
4dl sukker
7 spsk kakao
3 dl mel
2 tsk bagepulver
150g smør
1 dl mælk

Æg og sukker piskes lys og luftig. Smelt smøret i en gryde ved svag varme og kom mælken ved, så er det ca stue temp/lillefinger varmt. Mel, bagepulver og kakao blandes.
Si halvdelen af melblandingen i æggene og vend det forsigtigt i, sammen med halvdelen af smørblandingen. Vend den sidste halvdel i også.
Kagen bages i en forvarmet ovn ved 175grader i ca 40 min -hold øje, for ovne bager ikke ens.

6 kommentarer:

  1. ja den lyder godt nok dejlig nem. Til dage hvor man pludselig bare må ha chokoladekage ogi kke har så meget i huset ...

    SvarSlet
  2. Hej
    Kan man bruge den som bund i en lagkage? og er der nok i en portion til det, når formen er 24 cm(rund)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan sagtens bruge den i en lagkage :)
      Jeg vil tro at der er til 2-3 bunde i portionen, når man laver dem så tykke som jeg :)
      ca 1-1½ cm
      Hilsen Lene

      Slet
    2. Min kage er faldet helt sammen - hvad har jeg gjort galt?

      Slet
  3. Vil denne chokoladekage være god til at lave traktor kage med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er meghet egnet til at lave 3D figurere ud af :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...