mandag den 16. januar 2012

Sådan lægger du en kage sammen..

Sådan lægger du en kage sammen:
Du skal bruge: 3 kagebunde, bær mousse og chokoladecreme
2 plastposer/1 stor plastpose, en bagering/formen du bagte kagen i..
1. Brug bunden til top.
2. Læg kagen i en bagering, der er beklædt med opklippede plastposer.
3. Kom chokoladecremen i, jeg bruger en ske -fungere fint for mig
4. smør chokoladen ud til kanten i et jævnt lag.
5. Læg en kage bund oven på chokoladecremen og kom bær mousse ovenpå
6. fordel bærmoussen til kanten -min bærmousse er ret tynd, men det kan sagtens lade sig gøre når man benytter en bagering.
Havde du lagt kagen samme i din bageform, måtte du vente indtil bærmousse er stivnet, så den ikke flyder ud af kagen.

1. Moussen er på plads
2. Læg den tredje og sidste kagebund på. Klem bageringen sammen en sidste gang
3. Fold plastposen ind over kagen, så den ikke bliver tør. Jeg holder posen nede med en tallerken
4. Der er ingen bund i en bagering..nitte
5. Jeg plejer at bruge den cakedrum jeg alligevel skal have kagen på. Cakedrum's er overtrukket enkeltvis med plast, så den bliver ikke hverken snusket eller slidt og der er jo en plastpose i bunden.
(du kan evt bruge et skærebræt)
6. Når jeg har rester af mousse, smider jeg dem i en frysepose og flader den: så er den meget hurtigere til at tø op..

3 kommentarer:

  1. Fin beskrivelse, en bagering er super værktøj

    SvarSlet
  2. Hejsa jeg forstår ikke helt det der med plastposerne???

    SvarSlet
    Svar
    1. Du klipper plastposerne op så de giver en stor stykke plast -det lægger du i formen som du vil lægge kagen sammen i..derved kan du meget bedre få din kage ud igen og formen bliver ikke fuld af mousse mm :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...