torsdag den 22. december 2011

Sådan laver du en julestjerne

Lav 7 eller 9 små grønne kegler. Lav en krog på wiren og sæt dem på med tyloselim og lav lidt riller i toppen eller klip lidt med en spids saks. Lad dem tørre inden du pensler toppen med tyloselimen og dypper i gul dust (eller som mig, i majsmel) Lad dem tørre.
Tape dem sammen

Jeg brugte mine julestjerne-udstikkere og har præget med det her værktøj
Alternativt kan du bruge nogle blad-udstikkere og skære lidt til, eller udstik en rund hvor du så med den runde udstikker, napper lidt rundt i højre og venstre side, så den får lidt ala kristtjørn look..
bare husk at balltoole bladene:

Håber du kan se ideen bag ;)  jeg lavede 3 kronblade af hver af de 4-5 størelser, som jeg valgte at bruge. Brugte 18 kronblade til min stjerne og 3 blade.
Sæt kronblade på. Start med de små

..og til sidst er du færdig.


Dust kronbladene med rød dust og støvdragere med lidt grøn, som du også skal bruge til blade

Lav blade. Balltool dem og lad dem tørre inden du duster
og sætter dem på julestjernen..


Her den færdige julestjerne i sukker. Gum paste.
Den er lige holdt ind over elkedlen's damp et kort øjeblik.

God arbejdslyst :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...