torsdag den 15. december 2011

Dekorerede jule-cookies med sukkerbillede..

Jeg har dekoreret småkager. Jule småkager.
Runde og firkantede og med forskellige sukkerbilleder.

Først bagte jeg en masse lækre småkager som kunne passe til de billeder jeg modtog fra kagedeko.dk
og så lavede jeg en bund af icing hvor billederne kunne ligge.
Lav en kant og kom tynd icing inden i. Kagerne skal tørre i min. 12 timer inden de er klar til billedet.
Hvis ikke icingen er så tynd at den glider sammen efter 5-10 sekunder, kommer din kage til at se ud som den nederste til venstre. Lidt ruflet og ikke god til sukkerbilledet. Men er din icing alt for tynd, så bliver den ligesom gennemsigtig og skrøbelig når den bliver tør.. og det kan vi ikke have :)

Jeg var allerede godt igang inden jeg kom i tanke om at jeg heller måtte tage et billede af sukkerbillederne.. de er så fiiine syntes jeg..
Jeg klippede de enkelte billeder ud med en saks og må simpelhen rose kagedeko.dk for de flotte billeder. Grunden til at de små sukkerbilleder kunne klippes ud er at billederne er ny-printede og at de derfor er mere bøjelige og bløde -og det er de i længe heldigvis..
dejlig kvalitet, der er super at arbejde med.
Jeg limede billederne på med lidt tyloselim.

og så fik de en billedramme af rød icing og et pr blade med røde sukker perler


En udfordring, efter som de hverken var firkantede eller runde.

Igen limet på med lidt tyloselim

Jule småkager

Jeg har tyllet med rød icing rundt i kanten med en muslinge-tyl og tyllet grøn icing med en blad tyl og pyntet med lidt små røde sukkerperler, som bær..
En enkel, nederst til højre, fik et pr fondant blade af en kristtjørn udstikker.

Nu er der kun tilbage at sige god bagelyst og TAK til Lone fra Kagedeko for skønne jule-sukkerbilleder

Glædelig 15. dec til alle som har læst med




7 kommentarer:

  1. de er bare så flotte. Og godt fundet på med "de runde" som ikke er runde. :)

    SvarSlet
  2. Hvor ser de bare helt vildt flotte ud !!

    Jeg har endnu ikke prøvet at lege med sådan nogle sukker billeder af nogen art, har sådan lidt nøjer med det...

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Marianne, det er nemmere end man lige skulle tro.. så spring bare ud i det :)

    SvarSlet
  4. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlet
  5. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlet
  6. I am extremely impressed along with your writing abilities and also with the format in your blog. Stay up to the excellent high quality writing, it's rare to find a nice weblog like this one these days.

    SvarSlet
  7. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...