lørdag den 5. november 2011

Halloween tema vol.1

I morgen søndag holder vi halloween i mødregruppen hos mig. Mødregruppe nr 2 af 4.
Jeg har bagt marenges fra morgenen af. Spøgelser og kødben blev det til..

12 små spøgelser

kødben


Marenges:
3 æggehvider
2 kop sukker
½tsk eddike

Hvider piskes næsten stive inden sukker tilsættes lidt af gangen, mens der stadig piskes -tilsæt eddiken. Marengs skal være så stiv at der dannes toppe når piskeriset trækkes langsomt op.

Bages ved 125grader i 1½ time, alt efter størrelse. De tørrer nok nærmere end at de bages ;)

Jeg tyllede mine spøgelser ud på pladen så de blev ca 5 cm høje. Jeg brugte en rund tyl nr 12 som jeg også lavede kødben med.
Spøgelserne fik "arme" ved at jeg stak en teske lidt ind i dem og trak den ud igen, så der blev dannet en lille top på begge sider..

De sorte øjne og munden, de er tyllet på med tyl nr 3 i rund/skrive-tyl..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...