søndag den 23. oktober 2011

Vaniljekage

Jeg bager tit efter den her opskrift. Som regel er det muffins, men af og til bager jeg bunde, hvor jeg så laver en dobbelt portion. Jeg bager den ved 180grader efter jeg har fået ny ovn.

Vaniljekage:
2 æg
135g sukker

180g mel
1½ tsk bagepulver
1 spsk vaniljesukker

30g smør
1½ dl sødmælk

æg og sukker piskes hvid og skummende. Mel, bagepulver og vaniljesukker blandes. Smøret smeltes i mælken og køles. Mel sigtes og blandes i æggesnapsen, skiftensvis med mælken over tre gange.
12-14 muffins der bages i 10-15 min ved 200grader. Hold øje, for ovne bager ikke ens :)

1 kommentar:

  1. Hej lene.
    skal lave en regnbue kage til min datters 4 års fødselsdag på søndag..
    kan jeg anvende den her opskrift, og så bare hælde frugt farver i.. ( vil self. dele dejen op i 4, så de får forskellige farver, og bage dem en efter en)
    tænker en lys dej så man kan se farverne :)

    Mvh
    christina nielsen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...