fredag den 26. august 2011

Gigansisk Cupcake tutorial

Jeg har prøvet at lave en gigantisk cupcake. Uden den dyre form :)
Planen var sådan set go nok. Jeg har lavet en lille arbejdsbeskrivelse/ how to:

4 bunde på 20 cm og 2 bunde på 15cm



Jeg skar så der blev en skrå kant
smørcreme på og vend om:



sær pinde i for at holde den øveste kage



Her er begge kager. Husk kageplade på den halv-runde kage



Sådan!!



Smørcreme.
Herfra er der mange muligheder.. jeg tænkte selv på et spøgelse og på babushka og Eva fra Wall-e ;)
..kom selv med flere forslag ..



Jeg overtrak toppen med chokoladefondant



og Laura ville have lyserød, selv om jeg prøvede til med mørke lilla. Pigen vandt -det var jo hende der skulle have den med til bedsteforældredag i børnehaven idag :)

Her, det færdige resultat.
Lidt glasur og et kirsebær på toppen.
Gigantisk cupcake pyntet med fondant karameller og slikkepinde :)

Kagen er chokoladekage og hvid chokoladeforsting.

8 kommentarer:

  1. Hold op hvor er den flot!
    Jeg kan ikke lade være med at tænke, at det må være et gigantisk stykke arbejde!

    Kh Camilla

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare blevet skøn, den er jo lige til at spise.
    Tak for DIYén den skal prøves en dag ved lejlighed :o)

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er den bare fin !!!!

    SvarSlet
  4. Den blev rigtig flot. Skøn ide med slikket ved siden af. Personligt har jeg kun brugt min gigant cupcake form een gang på 1½ år... Og så kan man jo så fint uden den :-(

    SvarSlet
  5. Hej

    Tak for denne tut. Hvor ser den bare god ud. Både i form, farver og tilbehør til. En rigtig festkage ;)

    Mvh Susanne

    SvarSlet
  6. tak :)
    Jeg har kigget en del på de forme man kan købe, men de er godt nok dyre syntes jeg og som du, nanna, får man den brugt nok??
    Næste gang vil jeg lave toppen lidt mindre og mon ikke man kan skære lidt riller i den, så den ser lidt mere ud som en swirl..
    ..det skal prøves..

    SvarSlet
  7. Hold nu fast, en fantastisk kage! Du er godt nok dygtig :o)
    ...og tålmodig!...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...