lørdag den 7. maj 2011

Squash kage

Min veninde havde lige bagt kage den anden dag jeg kom om til hende på et lille visit. Hun havde bagt squashkage og hele huset duftede SÅ lækkert.. og jeg fik et stykke med hjem og måtte have ringet efter en opskrift:

3 æg
500g sukker
2½ dl olie
5 dl squash
400g mel
1 tsk bagepulver
2 tsk natron
1 tsk salt
2 tsk vanillesukker
3 tsk kanel


 Æg og sukker piskes luftig. Mel blandes med bagepulver, natron, salt, vanilliesukker og kanel og vendes i skiftensvis med olien og reven squash vendes rundt i dejen til sidst.

175 grader i en times tid -alt afhængig af størrelse og form. Mine muffins fik ca 25 min inden de var nok fx..

1 kommentar:

  1. Kom evt lidt revet limeskal i dejen og lav en frisk limeglasur .. mums

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...