torsdag den 21. april 2011

Cake pops, sådan laver du cupcakes..

Muffins / Cupcakes cakepop
Jeg havde en rest kage og lidt smørcreme  til overs og blandede det til en homogen masse.

Dejen har romkugle konsistens. Jeg brugte 50g til den form som du ser på billedet.
Jeg pressede dejen ned så den fyldte hele formen ud -så ligner det bunden af en cupcake.
Det øverste dej prøvede jeg at forme lidt halv-rund uden at det blev for fint.

Så kom de på køl til jeg var klar til at dyppe dem i chokolade.

Jeg smeltede lys chokolade til bunden. Dyppede en slikkepind-pind og satte forsigtig ind i kagen.
Så røg de lige en hurtig tur på køl igen så chokoladen kunne stivne.




Jeg valgte gul og rød til toppen. Det er wilton's chokolade jeg har kommet lidt hvid chokolade i, i et forsøg på at gøre det mere flydende. Det lykkedes ikke for godt, men det var ok at arb med og nemt nok at dyppe.. også uden det blev for tykt et lag chokolade!!

Efter chokoladen kom på satte jeg dem i en dummie, som er en flamingo/øve kage.
Jeg dryssede lidt krymmel på toppen og satte dem på køl til chokoladen var stivnet igen.



En lille pakke med 3 cake pops

2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. De blev faktisk bedre end dem jeg lavede i min cupcake pop mold - og sikkert også større:-)
    Jeg havde problemer med den farvede chokolade fra Wilton, men måske skal den fortyndes med almindelig hvid chokolade for at få konsistens som din chokolade.
    Skønne er de i hvert fald.
    God påske

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...