mandag den 6. december 2010

Julenødder ..

Jeg har lavet 2. søndag i advent gaven til dagpl.mor Tove og vi glæder os til at se hende igen. Hun har været syg hele ugen, den stakkel.. jeg håber hun er ovenpå igen og ikke går og småskranter som mig :(

Denne søndag skal hun forkæles med julenødder som jeg har fundet en rigtig god opskrift på hos klidmoster, som har lavet lidt om på en opskrift fra Piskeriset.
Jeg lavede også julenødder sidste år og jeg har glædet mig meget til at jeg endelig skulle igang med dem igen, nam nam.. nu er brie eller en alm skæreost mine to foretrukne oste, men de smager nu bare bedre med julenødder.. her er min fortolkning af klidmoster's opskrift :

300g nødder:
100g hasselnødder
100g mandler
100g valnødder

Et drys kanel
Lidt chiliflager (har jeg brugt i år)
Et nip salt

2 dl sirup
2 spsk hvid balcamico

Nødder hældes i et lille ovenfast fad og krydderierne drysses over, inden du hælder sirup og balcamico over, blander det og bager det i ovnen i 15-20 min ved 190grader

Julenødder på glas

 Her det færdige resultat. Skiltet har min ældste datter lavet :)
Gaven blev afleveret i morges :)

2 kommentarer:

  1. Uhhh de ser gode ud !!

    God bedring.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Nam, så utrolig godt ut :o)
    Fin blogg du har, la meg til som følger hos deg, for her kan jeg hente litt ideer kan jeg se.
    Ha en fin adventstid
    Klem fra Kari

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...