mandag den 20. september 2010

efteråret er over os.. æbletærte, uhmmm

Jeg MÅTTE bare have æbletærte i dag.. om det er hormoner eller bare efteråret der er over os er liiidt svært at sige :)  men jeg måtte ihvertfald igang..efter at have været på ROV i naboens have, som jeg faktisk havde fået lov til på forhånd.. naboen som egentlig er en genbo, har et kæmpe æbletræ og hvergang jeg ser på det tænker jeg på min "havregrynstærte med æbler" opskrift som både er gammel og plettet efterhånden, men bare smager SÅ godt..



Jeg fik lavet denne version uden hakkede mandler.. de er vist røget under operation "halsbrand" :)
Opskriften får du her :


200g smør
160g mel
125g sukker
90g havregryn
blandes sammen og trykkes godt ud i et tærtefad

150g æblebåde (jeg bruger nok 5-6 æbler)
som lægges i formen og overdrysses med en blanding af :

75 g mørk farin
2 tsk kanel
en lille håndfuld mandler, der hakkes groft

kom gerne små klatter smør rundt på tærten og bag den i 45 min ved 200 grader..

serveres med en skefuld flødeskum/IS/ creme fraise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...